Fåfänga o lek!

Den senastet tiden har jag på olika sätt uppmärksammats om vikten av utseendet... Inte så att det helt plötsligt blivit det viktigaste för  mig, men att jag insett att det faktiskt har viss betydelse.
Jag har aldrig sminkat migi själv. (eller jo, jag har typ använt lite mascara påbröllop o sånt men annars...) Vet inte varför det har blivit så här. Har inte funderat såmycket på sådana saker bara. När vi fören tid sedan skaffade oss en tv harjag tittat på programmet "What not to wear" med dessa underbara, kunniga damer.


 De lär ut att man ska titta på sin kropp och hitta det som man är nöjd resp. missnöjd med och sedan framhäva sina goda sidor och förminska/täcka sina dåliga sidor. Intressant! Tror det är svårare att utvärderasin kropp när man är yngre, då man är så mycket mer kritisk till den. Idag kan jag faktiskt hitta några goda sidor på kropp och får således försöka framhäva dessa med hjälp av rätt kläder. Måste alltså röja i klädlådorna!!

För någon vecka sedan var jag tillsammans med några tjejkompisar på en makeoverdag då vi blev sminkade och fotade. Det var en rolig grej att göra ihop!=)

    

När jag pratade medhan som sminkade mig insåg jag dock att jag inte visste vad man gör med eneyeliner. Vad är skillnaden på en eyeliner o kajal?  Vad är skillnaden mellan foundation och puder? osv.......... Tyckte det var lite pinsamt och bestämde mig för attlåna hem lite böcker från bibblan om smink. Man måste ju veta lite om sånt här i min ålder! O snart kommer jag få rynkor och svarta påsar under ögonen och då är det ju bra om jag kan täcka över dem med lite smink!

På fotosidan.se såg jag en tjej som gjort ett kollage av sig själv i massor av olika frisyrer. Spännande att prova, så jag gick till sidan taaz.com, laddade upp ett foto av mig själv och klistrade sedan fast olika frisyrer. Det blev jätteroligt! Jag bjuder på det här nedanför!=)



Jag fick mig ett gott skratt=) Hoppas du med får det!=)

Japp. Nu har jag snackat skönhet så det räcker för ett tag! Över till annat!

Ha det toppen!

Kommentarer
Postat av: Fridlyst

Ähhhh vadå smink. Vem bryr sig. Du har 2 år på dig att komam till min ålder...jag har inte lärt mig något. Sminkar mig sällan har insett att det inte går ändå att gömma mina fräknar. GRRRRR

2009-05-31 @ 19:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0